AKNE

Ciltte artan yağ salgısı, kıl kökü ve yağ bezlerinde birikerek komedon adı verilen siyah veya beyaz tıkaçlar oluşturur. Kullanılan yağlı kremler, terleme, makyaj gibi durumlar ve uygun temizleyicilerin kullanılmaması gözeneklerin tıkanmasında artışa ve tıkanan gözeneklerde biriken bakteriler ise sivilcelere yol açar. Yüz, sırt ve boyun başta olmak üzere, kıl kökleri olan (yağ bezleri bu foliküllere yapışır) epidermisin herhangi bir yerinde oluşabilir. Daha çok ergenlik döneminde olmakla birlikte erişkin yaşta da görülebilmektedir. Hormonal faktörler, çevresel faktörler, bazı ilaçlar, stres ve glisemik indeksi yüksek gıda tüketimi akne artışına neden olabilir.

Aknenin şiddetine göre tedavi düzenlenir. Ortalama 2-4 ay gibi bir sürede yanıt alınmaktadır. Krem tedavileri, antibiyotik tedavisi, isotretinoin başlıca kullanılan tedavi yöntemleri olmakla birlikte, bazı hastalarda oral kontraseptif ilaçlar, peeling, lazer, radyofrekans gibi yöntemlerle de başarılı sonuçlar alınmaktadır.

AKNE SİVİLCE NEDİR Akne foliküler kanalda tıkanmaya bağlı olarak gelişen cilt hastalığıdır. Akne ergenlik çağında görülmekle beraber; bebeklikten yaşlılığa kadar her yaşta ortaya çıkabilir. Akne, kişileri psikolojik olarak kötü etkilediğinden, başvurularda en çok şikayet edilen cilt hastalıklarından birisidir. En sık yüz bölgesinde görülür. Yüzde de alın ve yanaklarda daha yoğundur. İkinci olarak sırt ve göğüs bölgesinde görülür.

SİVİLCE OLUŞUMUNDA BAŞLICA ETKENLER

SİVİLCE OLUŞUMUNDA GENETİK FAKTÖRLER
Kişinin sivilceye yatkınlığı aileden gelebilmektedir.

SİVİLCE OLUŞUMUNDA ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Hava koşulları, kullanılan kozmetik ürünler ve stres de sivilce oluşumuna sebep olmaktadır. Stres kanda androjen ve kortizon artışına neden olur, bu durum yağ kanallarırını uyararak sivilce oluşumuna neden olmaktadır. Aynı zamanda yanlış kozmetik ürünleri de gözeneklerde yağ birikimine neden olur, temizlenmeyen cilt sonrasında iltihabik sivilceler, bunların önlenmemesiyle beraber de ciltte zamanla derin izler oluşabilmektedir.

AKLE OLUŞUMUNUN NEDENLERİ
+ Kalıtsal yatkınlık
+ Hormonal dengesizlik
+ Aşırı yağlı deri yapısı
+ Stres
+ Kullanılan bazı ilaçlar
+ Yüze yoğun sürülen kapatıcı ya da kremler
+ Kadınlarda polikistik over sendromu denilen; saç dökülmesi, kıllanma artışı ile beraber aknenin görüldüğü hormon bozukluğu
+ İçsel ve dışsal diğer nedenler

AKNE NASIL TEDAVİ EDİLİR
Akne tedavisinin amacı akne lezyonlarını yok etmek ve yenilerinin oluşumunu önlemektir. Aknenin oluşumuna göre farklı tedavi yöntemleri uygulanmaktadır.

BAŞLICA AKNE TEDAVİ YÖNTEMLERİ
+ Krem Tedavisi
+ Antibiyotik Tedavisi
+ Hormonal Tedavi
+ Lazer Tedavisi
+ Kimyasal Peeling
+ Akne İzlerinin Tedavisi

Cilt bir boşaltım organıdır ve 22-28 günde bir yağ boşaltır. Yağ bezelerinin tekrarlanması ve cildin arındırılmaması ile beraber akne ve sivilceler oluşur. Genellikle ergenlik döneminde başlayıp uzun yıllar devam edebilir. Akneler leke haline gelmeden, kişinin erken tedavi programına başlamasıyla sorun; izler yerleşmeden çözümlenebilir. Gelişmiş medikal cilt bakımları ve Lazer tedavileri ile cildin yenilenmesi sağlanarak izler büyük ölçüde azaltılabilir. İz tedavisinin başarısı izlerin derinliği ve yoğunluğuyla orantılı olarak değişkenlik gösterir. Akne izlerinin tedavisinde kullanılan temel tedavi yöntemleri şunlardır.
+ Karbon Peeling
+ Kimyasal Peeling
+ Dermaroller Tedavisi
+ Mikrodermabrazyon