Saç Dökülmesİ

Androgenetik Alopesi (Erkek Tipi Saç Dökülmesi)
Genetik yatkınlığı olan kişilerde erkeklik hormonu duyarlılığı ile ilişkili olarak, genellikle 20-30'lu yaşlarda başlayan saçların zayıflaması ve dökülmesi ile karakterize bir durumdur.

Dihidrotestesteron isimli hormonun kıl köküne olan etkisi ile kıl çapı küçülür, boyu kısalır, rengi açılır ve zamanla kıl kökü tamamen yok olur.

Tedavideki amaç hormonal aktiviteyi azaltmak ve dökülmeyi yavaşlatmaktır. Buna yönelik tedavide spreyler, hormonal aktiviteyi azaltacak ilaçlar, mezoterapi ve PRP gibi kozmetik yöntemler uygulanmaktadır. Hormonal aktivite tedavi sonrası devam edeceğinden tedavi bittikten sonra dökülme yeniden başlayabilir, bu nedenle tedavi sonrası dermatoloğun önerileri ile devam edilmelidir. Daha ileri evrelerde saç ekimi, peruk uygulaması, saç protezleri ve kozmetik kamuflaj uygulanabilir.

Telogen Effluvium
Sağlıklı bir kişide saçların %85‘ i büyüme evresindeyken %15’ i dinlenme evresindedir. Dinlenme evresindeki saçlar bir süre sonra doğal yolla dökülür ve yerine tekrar büyüyen yeni saçlar gelir. Günde 100 tel saçın dökülmesi normaldir. Daha fazla saç dökülüyorsa, bu, dikkate alınmalıdır.

Kadınlarda sık yaşanan bu tip dökülmenin birçok nedeni vardır. Bunlar arasında kansızlık (demir ve B12 eksikliği), protein eksikliğine neden olan katı diyetler, yoğun stres, yüksek ateş ve geçirilen ciddi ameliyatlar, bazı ilaçlar, tiroid bezinin çok veya az çalışması ve metabolizmayı etkileyen hastalıklar sayılabilir.

Genellikle dökülmeye neden olan faktörlerin ortadan kalkmasını izleyen 6-9 ay içinde saçlar tekrar normal haline gelmektedir.