PRP UYGULAMASI

PRP “plateletrich plazma-pıhtı hücresi yönünden zenginleştirilmiş plazma” adı verilen tedavi yönteminin kısaltılmış ismidir. Bu uygulamada kişiden alınan düşük miktardaki kan özel bir tüpe konularak santrifüj edilir. Büyüme faktörleri içeren pıhtı hücreleri yönünden zenginleştirilmiş plazma, ayrıştırılarak yine aynı kişiye enjeksiyon yolu ile geri verilir. Tıpta farklı alanlarda kullanılan PRP, doku yenilenmesi ile kozmetik dermatoloji, ortopedi ve diş cerrahisi alanlarında sıkça başvurulan bir yöntem olmuştur.

PRP Nasıl Etkİ Eder?
Büyüme faktörleri ile dolu olan bu pıhtı hücreleri, dokuları ve hücreleri tamir etmede hızlı ve etkili bir şekilde çalışır.

Büyüme faktörleri,keratinositlerin ve fibroblastların dokuyu yenilemesini sağlamakla kalmaz, aynı zamanda cilt dokusunu iyileştirmek için oksijen ve besin sağlayan yeni kan damarları oluşumuna da yardımcı olur.

PRP Nasıl Uygulanır?
PRP tedavisinde elde edilen plazma çok ince iğneler yardımı ile cilt altına verilir. Ayrıca fraksiyonel lazer, radyofrekans, dermaterapi uygulamalarından sonra PRP serumu cilde sürülerek de uygulanabilir. Açılan gözeneklerden PRP kolaylıkla emilecektir.

PRP Uygulama Alanları Nelerdİr?
• Kırışıklık
• Cilt lekeleri
• Çatlaklar (stria)
• Soluk ve mat cilt
• Yağlı cilt
• Cilt nemi sağlamada
• Kollajen sentezi uyarımı
• Saç dökülmeleri

PRP Tedavİsİ Ne Sıklıkla Yapılmalıdır?
PRP tedavisi 2-4 hafta aralıklarla, 3-4 seans yapılmalıdır.

PRP Uygulaması Ne Kadar Süre Alır?
Kan alındıktan sonra PRP hazırlanması yaklaşık 8-15 dk sürer. PRP’nin cilde uygulanma süresi ise 10-20 dk kadardır.

PRP Uygulamasında Ağrı Hİssedİlİr mİ?
İşlem öncesi lokalanestezik krem sürülerek cilt uyuşturulur. PRP çok ince iğneler kullanılarak uygulanır. Bu nedenle fazla ağrı hissedilmez.

PRP Tedavİsİnİn Etkİsİ Ne Zaman Başlar ve Ne Kadar Sürer?
PRP, uygulandığı anda etki etmeye başlar ve tekrarlayan seanslarda etkisi artarak devam eder. Ortalama 2-4 ayda maksimum etki gözlenir ve bu etki cilt yapısına bağlı olarak değişmekle birlikte 1-1,5 yıl arası sürebilmektedir.

PRP Uygulamasının Yan Etkİlerİ Nelerdİr?
İşlemde hiçbir yabancı madde kullanılmadığından, alerjik reaksiyon riski çok düşüktür.

PRP Tedavİsİ Kİmlere Uygulanmaz?
Kan sulandırıcı ilaç kullananlara, kanser öyküsü olanlara, kan hastalığı olanlara, yapılacak bölgede enfeksiyon olanlara, otoimmun hastalığı olanlara, hamile ve emzirenlere uygulama yapılmaz.

PRP Uygulamasından Sonra Nelere Dİkkat Edİlmelİdİr?
İşlemle aynı gün sıcak banyo yapılmamalı ve mutlaka güneşten koruyucu krem kullanılmalıdır.